User login
Steve McQueen - CEO

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Feed aggregator
Συμμετοχή του 21ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας σε έργο etwinning με τίτλο: “ SmAIclass”.
Κατά την τρέχουσα χρονιά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄Τάξης του 21ου Δ.Σ. Καβάλας συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning "SmAIclass", το οποίο ολοκληρώθηκε με εντυπωσιακά αποτελέσματα! Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Κύπρο, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία και Μολδαβία συνεργάστηκαν ψηφιακά, αξιοποιώντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης με σκοπό την ανάπτυξη οριζόντιων και κάθετων δεξιοτήτων. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/τριες απόλαυσαν την αίσθηση του "ανήκειν" σε μια διασχολική και διακρατική ψηφιακή ομάδα, ανέπτυξαν τη δημιουργικότητα και την κριτική τους σκέψη, επικοινώνησαν, συνεργάστηκαν, έμαθαν να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία με υπευθυνότητα, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, ενώ παράλληλα εξασκήθηκαν και στα γνωστικά αντικείμενα της τάξης τους, συμβάλλοντας θετικά στην κατανόηση και εμπέδωση πολύπλοκων εννοιών. Αναλυτικότερα, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο της Τεχνολογίας, δημιουργώντας τα δικά τους παραμύθια, τραγούδια, κόμικς, συνεργατικά έργα, κατασκεύασαν με την βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης πίνακες ζωγραφικής και εικόνες, εμπνεόμενοι/ες από διάσημους καλλιτέχνες και αξιοποίησαν ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες και ψηφιακά εργαλεία για την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων σε Μαθηματικά, Γλώσσα και Ιστορία. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν 8 μήνες και τα παιδιά εργάστηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, μεράκι και αφοσίωση!
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες: εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς για την εξαιρετική συνεργασία!!! Τα έργα των μαθητών/τριων που υλοποίησαν στα πλαίσια του προγράμματος είναι διαθέσιμα στο παρακάτω link.
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “Moral Values in Nation Building”
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “Moral Values in Nation Building”
Το Δημοτικό Σχολείο Καμένων Βούρλων συμμετείχε στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “Moral Values in Nation Building”, το οποίο είχε ως στόχο την ενίσχυση των ηθικών αξιών στους μαθητές, μέσω εκπαιδευτικών και διαπολιτισμικών δραστηριοτήτων.
Το έργο υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή 54 σχολείων από 13 χώρες: Τουρκία, Ελλάδα, Ιορδανία, Ρουμανία, Τυνησία, Πολωνία, Γεωργία, Αζερμπαϊτζάν, Αλβανία, Πορτογαλία, Σερβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Κροατία.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν σε κοινές δράσεις, αντάλλαξαν εμπειρίες και αξιοποίησαν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, προβάλλοντας θετικά πρότυπα και καλλιεργώντας αξίες όπως ο σεβασμός, η υπευθυνότητα και η αλληλεγγύη.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες μαθητές, εκπαιδευτικούς και εταίρους για την πολύτιμη συμβολή τους στην επιτυχία του προγράμματος.
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “EmoTown”
Συμμετοχή του Δημοτικού Σχολείου Καμένων Βούρλων στο eTwinning έργο “EmoTown”
Το Δημοτικό Σχολείο Καμένων Βούρλων συμμετείχε στο ευρωπαϊκό eTwinning έργο “EmoTown”, με στόχο την ενίσχυση της συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών.
Παιδιά από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Τυνησία, την Ιταλία, την Τσεχία και την Κύπρο συνεργάστηκαν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, μαθαίνοντας να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους.
Θερμές ευχαριστίες σε όλους τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και συνεργάτες για τη συμμετοχή, τη συνεργασία και την έμπνευση που πρόσφεραν σε αυτό το όμορφο ταξίδι μάθησης και συναισθημάτων.
SmaiClass: Όταν η Τεχνητή Νοημοσύνη μπήκε στην τάξη μας! – 1ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σοφάδων συμμετείχε φέτος στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning “SmaiClass” μαζί με σχολεία από Κύπρο, Κροατία, Τουρκία, Ρουμανία και Μολδαβία. Στόχος μας; Να ανακαλύψουμε πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) μπορεί να μεταμορφώσει τη μάθηση σε δημιουργική περιπέτεια.
Οι μαθητές/τριες της Δ’ και Ε’ τάξης έγιναν μικροί «AI-καλλιτέχνες»:
- έγραψαν παραμύθια,
- σχεδίασαν κόμικ και εικόνες,
- ηχογράφησαν τραγούδια,
- έλυσαν μαθηματικά προβλήματα και
- εξάσκησαν τις ξένες γλώσσες τους, αξιοποιώντας εργαλεία όπως Canva, Suno, Duolingo και πολλές ακόμη εφαρμογές ΤΝ.
Η συνεργασία περιλάμβανε δύο διαδικτυακές συναντήσεις: μία πριν τα Χριστούγεννα, όπου ανταλλάξαμε κάλαντα, και μία πριν το κλείσιμο των μαθημάτων για να ευχηθούμε «καλό καλοκαίρι». Μέσα από αυτές τις δράσεις οι μαθητές έζησαν πώς η τεχνολογία γεφυρώνει αποστάσεις και πολιτισμούς.
Το SmaiClass απέδειξε ότι η ΤΝ δεν είναι… διαστημική έννοια, αλλά εργαλείο που «ζωντανεύει» την τάξη, καλλιεργεί φαντασία και ενισχύει τη συνεργατική μάθηση. Περισσότερα έργα, βίντεο και φωτογραφίες μπορείτε να δείτε στην σελίδα:
➡️ https://sites.google.com/view/tsiamourtatpe/etwinning/smaiclass (sites.google.com)
Η περιπέτεια συνεχίζεται – η επόμενη ιδέα ίσως βρίσκεται ήδη… κάπου στη φαντασία μας!
Συμμετοχή του 16ου Πειραματικού Δ. Σχ. Λαμίας σε έργο etwinning με τίτλο “Explore the Oceans with AI and STEAM-Blue School”
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης του 16ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Λαμίας συμμετείχαν σε πρόγραμμα etwinning με τίτλο "Explore the Oceans with AI and STEAM-Blue School". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 36 εκπαιδευτικοί, 239 μαθητές/τριες από 8 διαφορετικές χώρες.
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν βιβλία ιστοριών, podcast και έργα τεχνητής νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες στο έργο ευαισθητοποίησαν το κοινό σχετικά με σημαντικά θέματα όπως η βιώσιμη ανάπτυξη και ο γραμματισμός στον ωκεανό, κοινοποιώντας το έργο τους σε ένα ευρύ κοινό Δημιουργήθηκαν ψηφιακά βιβλία με θέματα γραμματισμού στον ωκεανό και της βιωσιμότητας. Οι μαθητές σχεδίασαν αυτά τα βιβλία χρησιμοποιώντας τις δημιουργικές τους δεξιότητες γραφής και τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Δημιουργήθηκε μια σειρά Podcast STEAM από τους μαθητές. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές μοιράστηκαν τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τα διδάγματα που αποκόμισαν από το πρόγραμμα.
Συμμετοχή του 16ου Πειραματικού Δ. Σχ. Λαμίας σε έργο etwinning με τίτλο “Let’s Learn With STEAM”
Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης του 16ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Λαμίας, συμμετείχαν στο πρόγραμμα eTwinning με τίτλο "Let's Learn With STEAM". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 10 εκαπιδευτικοί και 50 μαθητές/τριες από 4 διαφορετικές χώρες. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια από τον Οκτώβριο του 2024 έως τον Μάιο του 2025.
Οι μαθητές/τριες με ενθουσιασμό συμμετείχαν στις εργασίες του προγράμματος κατά τη διάρκεια του μαθήματος ΤΠΕ, στο εργαστήριο Πληροφορικής. Κατά τη διάρκεια του έργου οι συμμετέχοντες μέσα από τους τομείς της φυσικής, της τεχνολογίας, της μηχανικής, των μαθηματικών και των τεχνών κατόρθωσαν να διδαχθούν διάφορες έννοιες χρησιμοποιώντας επιστημονικά βήματα μελέτης, διασκεδάζοντας και βιώνοντας τα μέσα από την πράξη. Επίσης απέκτησαν δεξιότητες, όπως ανάληψη ευθύνης, αυτοπεποίθηση, συνεργασία, ενσυναίσθηση, αποφασιστικότητα, υπομονή και επικοινωνία. Επίσης επιτεύχθηκε η εκμάθηση της αποτελεσματικής και ασφαλούς χρήσης της τεχνολογίας.
Συμμετοχή του 16ου Πειραματικού Δ. Σχ. Λαμίας σε έργο etwinning με τίτλο “Environmental Education for a Sustainable Future”
Το 16ο ΠΕΙ.Δ.Σ Λαμίας συμμετείχε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄τάξης στο πρόγραμμα eTwinning "Environmental Education for a Sustainable Future". Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 18 εκπαιδευτικοί και 120 μαθητές/τριες από 6 διαφορετικές χώρες. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια 6 μήνες.
Οι στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν δεξιότητες όπως:
1. Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση: Απόκτηση βασικών πληροφοριών σχετικά με την προστασία των φυσικών πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.
2. Επίλυση Προβλημάτων: Ικανότητα ανάπτυξης δημιουργικών λύσεων σε περιβαλλοντικά προβλήματα.
3. Κριτική Σκέψη: Ανάλυση περιβαλλοντικών ζητημάτων και ανάπτυξη μιας προσέγγισης αμφισβήτησης σε αυτά τα ζητήματα.
4. Συνεργασία και Ομαδική Εργασία: Μάθηση ομαδικής εργασίας μέσω της συνεργασίας σε ομαδικά έργα και δραστηριότητες.
5. Διαχείριση Έργων: Εμπειρία στον σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση δικών τους περιβαλλοντικών έργων.
6. Επικοινωνιακές : Ικανότητα αποτελεσματικής έκφρασης ιδεών και παρουσίασης στο κοινό.
7. Βιώσιμες Πρακτικές Διαβίωσης: Βιώσιμες συνήθειες που μπορούν να εφαρμόσουν στην καθημερινή ζωή, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και η διαχείριση των υδάτων.
8. Ερευνητικές : Ικανότητα συλλογής πληροφοριών και ανάλυσης δεδομένων για περιβαλλοντικά ζητήματα.
9. Ενσυναίσθηση και Υπευθυνότητα: Ανάπτυξη ευαισθησίας απέναντι στη φύση και σε άλλα ζωντανά πλάσματα και επίγνωση της υπεύθυνης συμπεριφοράς.
10. Δημιουργικότητα: Ικανότητα ανάπτυξης καινοτόμων ιδεών για φιλικά προς το περιβάλλον έργα και εκδηλώσεις.
Οι μαθητές/τριες εργάστηκαν με ενθουσιασμό και κατανόησαν βαθύτερα βασικές περιβαλλοντικές έννοιες.
Ανυπομονούμε και για το επόμενο πρόγραμμα!
Εκδήλωση στο Πλαίσιο Αδελφοποίησης με Γυμνάσιο Κύπρου
Το σχολείο μας υλοποίησε τη σχολική χρονιά αδελφοποίηση με το Γυμνάσιο Βεργίνα , Λάρνακας Κύπρου. Στο πλαίσιο αυτό έγιναν πολλές δράσεις και επισκέψεις με αποκορύφωμα την εκπαιδευτική εκδρομή στην Κύπρο , όπου εκτός από την επίσκεψη στο Γυμνάσιο ΄Βεργίνα ¨και την παρακολούθηση της αναμνηστικής γιορτής για την απελευθέρωση της Κύπρου , οι μαθητές μας γνώρισαν από κοντά τη δασκάλα Μαρία Φωκά και τη μητέρα των Αγνοουμένων Μάντολες .
SMAICLASS έργο eTwinning – Δημοτικό Σχολείο Καμένων Βούρλων
Responsible Digital European Citizens (eTwinning) Μουσικό Σχολείο Αλίμου
Το twinspace του προγράμματος έδωσε την ευκαιρία στην ομάδα μας να συνεργαστεί με άλλους συνομηλίκους από άλλες χώρες. Ο κύριος στόχος ήταν να μάθουμε τι σημαίνει να είμαστε «Υπεύθυνοι ευρωπαίοι ψηφιακοί πολίτες». Μάθαμε να χρησιμοποιούμε ηθικά τις Νέες τεχνολογίες μέσα από μηνιαίες δράσεις ακολουθώντας ένα χρονολόγιο. Έγιναν και διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους μας. Το πιο ενδιαφέρον ήταν η επικοινωνία με chat στην πλατφόρμα και οι διαδικτυακές συναντήσεις με τους εταίρους μας. Όλοι είχαμε τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουμε, να εκφραστούμε και να δημιουργήσουμε.
Τίτλοι τέλους για το έργο eTwinning “STEAM in our traditions”
Τίτλοι τέλους για το έργο eTwinning "STEAM in our traditions" όπου συμμετείχαν το 14ο Γυμνάσιο Περιστερίου, το 6ο Γυμνάσιο Βέροιας, το Școala Gimnazială Nr. 1 Hurdugi από τη Ρουμανία, το Kırıkhan Beyazid Bestami Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi από την Τουρκία και το IES Los Molinos από την Ισπανία. Οι μαθητές/θήτριες αντάλλαξαν απόψεις και γνώρισαν την κουλτούρα των ετέρων μέσα από παραδοσιακές συνταγές που μαγείρεψαν οι ίδιοι/ίδιες (στις οποίες πρότειναν και τρόπους μείωσης του οικολογικού τους αποτυπώματος) και μέσα από παραδοσιακούς χορούς. Μέσα από το έργο αναγνώρισαν ομοιότητες τόσο στις διατροφικές συνήθειες όσο και στα μουσικά ακούσματα και στους χορούς. Τέλος βαθμολόγησαν το έργο με 10/10 δείχνοντας την ικανοποίηση τους για την διαδικασία που ακολουθήθηκε και τη δομή του έργου. Η πρόθεση όλων των συμμετεχόντων να πάρουν μέρος και την επόμενη χρονιά σε ένα αντίστοιχο έργο είναι η καλύτερη ανατροφοδότηση για έμας τους εκπαιδευτικούς ότι το έργο ήταν επιτυχές και εξυπηρέτησε τους στόχους του. Οι συντελεστές του έργου σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι!!!
Συμμετοχή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γοργοποτάμου στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning ‘’The Power of Kindness’’
Με μεγάλη χαρά ολοκληρώσαμε τη συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning ‘’The power of Kindness’’ στο οποίο συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄ Τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Γοργοποτάμου του νομού Φθιώτιδας. Τα παιδιά σε συνεργασία με μαθητές από την Ιταλία και τη Γαλλία μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες και συλλογική σκέψη, επέλεξαν λέξεις σχετικές με την καλοσύνη και δημιούργησαν τη δική τους “Σημαία της καλοσύνης”.
Δείτε τη σχετική παρουσίαση:https://www.canva.com/design/DAGqcH32YLc/nx9E4xqw-TUAhKAeucdmOA/view?utm_content=DAGqcH32YLc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=hfa8dbdd79f
Απολογιστικό Δελτίου Τύπου Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ121 2024-25, 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απολογισμός Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ121 2024-25
Το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμαριάς, ως διαπιστευμένο σχολείο στο πρόγραμμα Erasmus+, συνέχισε με συνέπεια πληθώρα κινητικοτήτων, υποδοχών σχολείων και δραστηριοτήτων κατά τη σχολική χρονιά 2024-25. Συνολικά μετακινήθηκαν 49 μαθητές και 13 εκπαιδευτικοί στις παρακάτω οργανωμένες κινητικότητες :
- Πέντε (5) ομαδικές κινητικότητες με μαθητές
-
- Στην πόλη Zaragoza της Ισπανίας με 9 μαθητές/μαθήτριες, και θέμα εργασίας “Wanderlust: creating aesthetic bonds to promote ethical change”.
- Στην πόλη Esch του Λουξεμβούργου με 15 μαθητές/μαθήτριες, και θέμα εργασίας το ρόλο “Democratic procedures and institutions in European Union”.
- Στην πόλη Dendermonde του Βελγίου, με 15 μαθητές/μαθήτριες, και θέμα εργασίας το δημοκρατικό βίο και την ενεργή συμμετοχή.
- Στην πόλη Geldrop - Eindhoven της Ολλανδίας με 4 μαθητές/μαθήτριες, στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο «Europroject - Education without frontiers” με τη συμμετοχή 19 σχολείων και θέμα εργασίας “All Connected”.
- Στην πόλη Imola της Ιταλίας με 5 μαθητές/μαθήτριες, και θέμα εργασίας VITA - Valorizing Inclusion and Tolerance through Arts”.
- Τρείς (3) βραχυχρόνιες μετακινήσεις 12 ημέρες, δύο (2) μαθητριών στο σχολείο Hubert Clement, στην πόλη Esch του Λουξεμβούργου, και ενός (1) μαθητή στο σχολείο Institut de la Providence Champion, στην πόλη Ναμούρ του Βελγίου.
- Δύο (2) παρακολουθήσεις εργασίας εκπαιδευτικών με θέμα την τεχνητή νοημοσύνη και τις εφαρμογές της στο σχολείο, με οργανισμό υποδοχής το σχολείο Escola Secundária Francisco Rodrigues Lobo στην πόλη Leiria της Πορτογαλίας.
Το σχολείο μας επιπλέον λειτούργησε ως φορέας υποδοχής για κινητικότητες άλλων σχολείων, και υποδέχτηκε συνολικά 32 μαθητές και 26 εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα υποδεχτήκαμε:
- Δύο (2) ομαδικές κινητικότητες
- με 15 μαθητές/μαθήτριες από το σχολείο OscarRomero College, της πόλης Dendermonde του Βελγίου.
- με 14 μαθητές/μαθήτριες από το σχολείο Carl von Ossietzky Gymnasiale Oberstufe, της πόλης Bremerhaven της Γερμανίας.
- Τρεις (3) ατομικές βραχυχρόνιες κινητικότητες, δύο (2) μαθητριών από το σχολείο Hubert Clement, της πόλης Esch του Λουξεμβούργου για 15 ημέρες, και ενός (1) μαθητή
από το σχολείο Institut de la Providence Champion, της πόλης Ναμούρ του Βελγίου για 10 ημέρες.
- Είκοσι (20) εκπαιδευτικούς για παρακολούθηση εργασίας (Job Shadowing) στο σχολείο μας σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, πέντε (5) από την Αυστρία, τέσσερις (4) από τη Δανία, τρεις (3) από τη Σλοβενία, δύο (2) από το Λουξεμβούργο, δύο (2) από την Πορτογαλία, δύο (2) από την Ολλανδία και δύο (2) από την Σλοβακία.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε την ευρεία αποδοχή και την αναγνώριση του οφέλους των παραπάνω κινητικοτήτων από το σύνολο της σχολικής μας κοινότητας, την αξιοπιστία των σχολείων που συνεργαζόμαστε, καθώς και το ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον συμμετοχής στις κινητικότητες περισσότερων μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών. Αναλυτική ενημέρωση για το πρόγραμμα και τις επιμέρους κινητικότητες Erasmus+ του σχολείου μας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας στο σύνδεσμο
https://2lyk-kalam.thess.sch.gr/wordpress/category/events/erasmus/
Γεώργιος Νικολακάκης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής - Υποδιευθυντής
Συντονιστής Ευρωπαϊκών προγραμμάτων
ΓΕΛ Βέλου. Εκδήλωση Διάχυσης Erasmus+, project: Gender NeutrAll. “Φυλοκτονία. Στο Χθες και στο Σήμερα, στην Τέχνη και στην Πραγματικότητα”
Μία ξεχωριστή εκδήλωση έλαβε χώρα στο Γενικό Λυκειο Βέλου την Παρασκευή 13 Ιουνίου.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του σχολείου και είχε θέμα: «Φυλοκτονία. Στο Χθες και στο Σήμερα, στην Τέχνη και την Πραγματικότητα».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του ερευνητικού ευρωπαικού προγράμματος Erasmus+ με τιτλο Gender NeutrAll, που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας τα τελευταία τρία χρόνια σε συνεργασία με τα Πανεπιστημια Πατρών (Ελλάδα), Ρουέν (Γαλλία) και Εβορά (Πορτογαλία) καθώς και με άλλα πέντε σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης, δύο από κάθε συμμετέχουσα χώρα. Θέμα του προγράμματος τα Έμφυλα Στερεότυπα στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και η αποδόμησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία .
Στόχευση του προγράμματος ήταν, εξαρχής, η ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για το ζήτημα των Έμφυλων Στερεοτύπων και η ανάπτυξη εκπαιδευτικών δράσεων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σταδιακά στην αποδόμηση τους.
Το ΓΕΛ Βέλου δημιούργησε εκπαιδευτικά σενάρια για την αποδόμηση των έμφυλων στερεοτύπων στα παραδοσιακά παραμύθια και στους αρχαίους μύθους της ευρωπαϊκής κουλτούρας, όπως και ψηφιακά παιχνίδια με συναφές προς στους στόχους του προγράμματος περιεχόμενο.
Την εκδήλωση άνοιξε η Συντονίστρια του προγράμματος κα Έλενα Kαραχοτζίτη, καθηγήτρια στο γαλλικό Πανεπιστήμιο της Rouen, η οποία παρουσίασε την εκπαιδευτική διάσταση του κεντρικού θέματος, των Έμφυλων Στερεοτύπων.
Στην συνέχεια, την σκυτάλη πήραν η Ψυχολόγος κα Βαλσαμίδη Μαρία και η Κοινωνική Λειτουργός κα Παλαιολόγου Αναστασία από το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών- Θυμάτων Βίας του Δήμου Κορινθίων, παρουσιάζοντας, εξαιρετικά, την διάσταση του φαινομένου στην απτή σημερινή πραγματικότητά μας και ταυτόχρονα δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες για τη βοήθεια και τις διεξόδους, που προσφέρει το Κέντρο στις κακοποιημένες γυναίκες.
Kεντρική ομιλήτρια, η βραβευμένη για την ταινία της «Η Φόνισσα» σκηνοθέτης κυρία Εύα Νάθενα, η οποία καθήλωσε το κοινό παρουσιάζοντας μέσα από την μοναδική καλλιτεχνική της ματιά το πώς αποτυπώθηκαν τα έμφυλα στερεότυπα στον λόγο του Παπαδιαμάντη και στο ομώνυμο με την ταινία διήγημα του. Με μοναδικό τρόπο μοιράστηκε προσωπικά βιώματα, αλλά ταυτόχρονα κατέδειξε το πώς τα έμφυλα στερεότυπα έχουν ιστορικό υπόβαθρο και ιστορική συνέχεια στην ελληνική κοινωνία.
Η εκδήλωση αφιερώθηκε στην άδικα και άγρια δολοφονημένη μαθήτρια μας Γαρυφαλλιά Ψαρράκου, ελπίζοντας να είναι ένα από τα τελευταία θύματα αυτού του αποτρόπαιου εγκλήματος - της Γυναικοκτονίας.
Τιμώμενη προσκεκλημένη η μητέρα της, Αλεξάνδρα Μάκου η οποία απευθυνοντας συγκινητικό μήνυμα προς το κοινό, έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο την εκδήλωση.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στην ομάδα Erasmus του σχολείου μας και στους εκπαιδευτικούς μας κυρία Ελένη Κραβαρίτη και κύριο Κωνσταντίνο Αντωνόπουλο, με την βοήθεια και υπό την καθοδήγηση των οποίων υλοποιήθηκαν όλες οι Δράσεις του προγράμματος.
Ευχαριστούμε το Δήμο Βέλου Βόχας, υπό την Αιγίδα του οποίου πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση και την αντιδήμαρχο κυρία Ελευθερία Πάπαλέκα που πρόθυμα και ουσιαστικά βοήθησε στην υλοποίηση της εκδήλωσης.
Θερμά ευχαριστούμε την κυρία Αικατερινη Παπαργύρη και το Papargiris catering equipment για την αυθόρμητη χορηγία νερού και παγωμένων χυμών, που έδωσαν ίδιαίτερα ευχάριστη νότα δροσιάς στην εκδήλωσή μας.
Επιτυχής Ολοκλήρωση του Διαπιστευμένου Σχεδίου ERASMUS+ 2024-25 TOY 5ου ΓΕΛ Ιωαννίνων
Με την ημερίδα διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus στις 12-5-2025 καθώς και τη συνέντευξη μαθητών και εκπαιδευτικών στο Δημοτικό τοπικό ραδιόφωνο στις 14.5.2025 το 5ο ΓΕΛ Ιωαννίνων ολοκλήρωσε το διαπιστευμένο σχέδιο του 2024-1-EL01-KA121-SCH-000216742 που περιλάμβανε δύο ομαδικές κινητικότητες μαθητών, μία στο ιταλικό σχολείο “Istituto di istruzione Superiore Italo Calvino” στο Μιλάνο της Ιταλίας τον Φεβρουάριο του 2025 και μια στο Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα στη Λευκωσία της Κύπρου τον Μάρτιο του 2025. Οι συμμετέχοντες μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε περιβαλλοντικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, να πραγματοποιήσουν επισκέψεις σε σημεία πολιτιστικού, ιστορικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, να επικοινωνήσουν με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες στα αγγλικά και να συνεργαστούν σε κοινά project αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία. Βίωσαν έντονα το αίσθημα του Ευρωπαίου πολίτη, γνώρισαν από κοντά το σχολικό περιβάλλον μιας άλλης χώρας και δημιούργησαν ισχυρές φιλίες. Επίσης, εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν σε κινητικότητα job shadowing στο Μιλάνο της Ιταλίας αλλά και στην Κόρδοβα της Ισπανίας στο σχολείο IES El Tablero και παρακολούθησαν τη διδασκαλία συναδέρφων τους, αντάλλαξαν μαζί τους καλές πρακτικές και μοιράστηκαν προβληματισμούς, παρατήρησαν την καθημερινότητα άλλων ευρωπαϊκών σχολείων, γνώρισαν τη λειτουργία τους και άντλησαν καινοτόμες ιδέες πάνω σε θέματα συμπερίληψης όλων των μαθητών στη σχολική ζωή.
Η σχολική χρονιά 2024-25 υπήρξε ιδιαίτερα πλούσια σε ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές δράσεις για το 5Ο ΓΕΛ Ιωαννίνων. Το σχολείο δέχτηκε εκπαιδευτικούς για job shadowing από το IES Handula και το IES Andalus της Ισπανίας καθώς και δύο μαθήτριες από το
Institut Les Aimerigues για short term mobility δύο βδομάδων .Ανοιχτές επίσης ήταν οι πόρτες του σχολείου για τη φιλοξενία ομάδας μαθητών από Κόρδοβα, Μιλάνο και Λευκωσία και ιδιαίτερα επιτυχής η η οργάνωση ενός προγράμματος με ενδιαφέρουσες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις.
O εκπαιδευτικός οργανισμός συνεχίζει δυναμικά το δρόμο της διεθνοποίησης και της εξωστρέφειας επιδιώκοντας να δώσει έναν σύγχρονο προσανατολισμό στο προφίλ του και να ενισχύσει την ευρωπαϊκή συνείδηση του μαθητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού του .
Επίσκεψη εκπαιδευτικών στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Digital Eco Warriors»
Το 5ο ΓΕΛ Ιωαννίνων σε ευρωπαϊκή συνεργασία eTwinning: “eCastle Explorers”
Το 5ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “eCastle Explorers”, μια καινοτόμα δράση που έφερε κοντά μαθητές και εκπαιδευτικούς από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Τουρκία, η Πολωνία, η Κροατία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Βουλγαρία.
Το έργο συντονίστηκε από τις εκπαιδευτικούς Διατσίδου Μαρία-Μιράντα και Νίττα Διαμαντούλα, οι οποίες με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα καθοδήγησαν τους μαθητές/τριες καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, προάγοντας τη συνεργασία, την καινοτομία και την αλληλεπίδραση.
Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν δημιουργικά και ανέπτυξαν δεξιότητες μέσα από ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις που είχαν στο επίκεντρο τα κάστρα της Ευρώπης. Το έργο εστίασε στην ιστορία, την αρχιτεκτονική, την πολιτιστική τους σημασία, τους μύθους που τα περιβάλλουν αλλά και το μέλλον τους, μέσα από το πρίσμα της βιωσιμότητας και της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι μαθητές/τριες ερεύνησαν τα τοπικά τους κάστρα, αντάλλαξαν γνώσεις με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες, συνέκριναν κάστρα με βάση ιστορικά και πολιτιστικά κριτήρια και δημιούργησαν από κοινού ψηφιακούς χάρτες, παρουσιάσεις, ιστορίες και βίντεο. Ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερα δημιουργικό κομμάτι του έργου αποτέλεσαν τα ψηφιακά βιβλία παραδοσιακών συνταγών, μέσα από τα οποία οι μαθητές παρουσίασαν και δοκίμασαν γεύσεις από τα κάστρα και τις περιοχές των άλλων συμμετεχουσών χωρών, ενισχύοντας τη γαστρονομική διάσταση της πολιτιστικής ανταλλαγής.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς οι μαθητές αξιοποίησαν εργαλεία όπως Canva, Avatar Maker, Google Docs, Padlet, Wordwall και πολλά ακόμη για την υλοποίηση των δράσεων, ενισχύοντας έτσι τη δημιουργικότητα και τη συνεργατική μάθηση μέσα από την τεχνολογία.
Η συμμετοχή του σχολείου στο eTwinning πρόγραμμα “eCastle Explorers” αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία που ενίσχυσε τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του σχολείου, προώθησε την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και άνοιξε νέους ορίζοντες στην εκπαιδευτική κοινότητα του 5ου ΓΕΛ Ιωαννίνων.
Διπλή Παρουσίαση του 4ου Δ.Σ. Γέρακα στην Απολογιστική Ημερίδα του Προγράμματος ΟΚΜ
Στις 17 Ιουνίου 2025, το 4ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα συμμετείχε ενεργά στην Απολογιστική Ημερίδα του Ερευνητικού Πιλοτικού Προγράμματος «Το σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης», που πραγματοποιήθηκε στο 7ο Δ.Σ. Γέρακα με τη συμμετοχή 109 σχολικών μονάδων από την Περιφέρεια Αττικής.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, Γεωργίου Ντίνα και Ευθυμίου Αλεξάνδρα, παρουσίασαν δύο εκπαιδευτικές παρεμβάσεις βασισμένες στην εμπειρία από το πρόγραμμα Erasmus+, ενσωματώνοντας ψηφιακά εργαλεία και εμπλέκοντας ενεργά τους μαθητές της Δ’ και ΣΤ’ τάξης στη δημιουργία μιας ζωντανής κοινότητας μάθησης.
Η εκδήλωση τιμήθηκε με την παρουσία και τους χαιρετισμούς του Δημάρχου Παλλήνης κ. Χρήστου Αηδονή, του Διευθυντή Π.Ε. Αν. Αττικής κ. Κωνσταντίνου Παπαχρήστου, της Επόπτριας Εκπαίδευσης κας Β. Παπαδοπούλου, της Συμβούλου Εκπαίδευσης κας Αλεξανδρή, του Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων κ. Λεμπέση, καθώς και του Ομ. Καθηγητή ΕΚΠΑ κ. Γ. Πασσιά. Χαιρετισμό απέστειλε και η Υπουργός Παιδείας κα Σ. Ζαχαράκη.
Ιδιαίτερη τιμή αποτέλεσε η δημόσια αναφορά του Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Παπαχρήστου στην παρέμβαση του σχολείου μας, όπως και η θερμή υποστήριξη του Δημάρχου Παλλήνης.
🔗 Δείτε περισσότερα και στο blog του σχολείου μας
Erasmus+: Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας στη Φινλανδία
Μέσα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, οι εκπαιδευτικοί του 3ου Δημοτικού Σχολείου Σιάτιστας, Βασιλική Σαμψωνίδου, Ιωάννα Λωτίδου, Αγνή Μέντζα και Αικατερίνη Τζαναμπέτη συμμετείχαν σε επιμορφωτική δράση που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, από 1/6/2025 έως 7/6/2025.
Ο τίτλος του προγράμματος ήταν: Happy students learn better.
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα που είναι γνωστό για τη μάθηση που επικεντρώνεται στο παιδί, προωθεί την ανεξαρτησία και προετοιμάζει τους μαθητές για την εφαρμογή της γνώσης στην πραγματική ζωή. Η εκπαίδευση στη Φινλανδία στοχεύει στη ευτυχία των μαθητών. Η ευτυχία αυτή δημιουργείται με την εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων για την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη φροντίδα του εαυτού μας.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τους μαθητές στην καθημερινή σχολική εργασία καθώς και συγκεκριμένες ιδέες για ενεργό μάθηση και ευημερία των μαθητών στην τάξη.
Τα μαθήματα ήταν διασκεδαστικά, ενδιαφέροντα, ενεργά και γεμάτα πρακτικές συμβουλές.
Τα μαθήματα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που τα σχολεία πρέπει να λάβουν υπόψη και να αντιμετωπίσουν όταν ενδιαφέρονται για την επιτυχία:
• Μέθοδοι που ενισχύουν το αίσθημα του ανήκειν των μαθητών και βελτιώνουν τις δεξιότητές τους για συμμετοχή.
• Συγκεκριμένες ιδέες για ενεργή μάθηση.
• Συγκεκριμένες ιδέες για να διασφαλίσουμε την ευημερία των μαθητών μας στην τάξη.
• Έτοιμες συμβουλές για το πώς να κάνουμε τη διδασκαλία πιο ελκυστική και φιλική προς τους μαθητές.
Συμμετοχή του 20ου Δ. Σ. Λαμίας στο e-Twinning ΄΄εργο “Multimedia Journey With a Book”
Ολοκληρώσαμε, με μεγάλη χαρά, τη συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning "MULTIMEDIA JOURNEY WITH A BOOK" (ΤΑΞΙΔΙ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ), μαζί με τους μαθητές/τριες των ΣΤ΄ και Δ΄ Τάξεων του 20ου Δ.Σ. Λαμίας!
Στο έργο συμμετείχαν σχολεία από 7 χώρες. Είχε ως στόχο την ανάγνωση βιβλίων (Ο Μικρός Πρίγκηπας ΣΤ΄ Τάξη και Τα Ψηλά Βουνά Δ΄ Τάξη) και την επεξεργασία τους από τα παιδιά με τη βοήθεια πολυμέσων. Κάθε μήνας ήταν αφιερωμένος σε δραστηριότητες συνεργατικές και διαδικτυακές. Αξιοποιήθηκαν ψηφιακά εργαλεία και εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/τριες που συμμετείχαν σε αυτό το πρόγραμμα!
Δείτε τα βιβλία που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές/τριες μας!