User login
Steve McQueen - CEO

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Robyn Sullivan - Vice President

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Aiko Takahashi - Design

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Frank Douglas - Marketing

Bio
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum
Connect
×Feed aggregator
Σημαντική διάκριση – 3η θέση στον Εθνικό διαγωνισμό Γαλλοφωνίας
Φέτος το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης συμμετείχε στον Εθνικό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας 2025 που διοργανώνει το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος σε συνεργασία με το Institut des futurs souhaitables. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν "Φουτουριστικά αντικείμενα του μέλλοντος". Το σχολείο μας συμμετείχε με το τμήμα Ε1 που μαθαίνει Γαλλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα.
Τα παιδιά φαντάστηκαν και δημιούργησαν ένα φουτουριστικό αντικείμενο το οποίο θα είναι χρήσιμο για τον πλανήτη. Με την καθοδήγηση της καθηγήτριας Γαλλικών του σχολείου μας, της κυρίας Σοφια Τσχαρτισβίλι καθώς και με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών του τμήματος του κυρίου Δημήτρη Αγγελίδη και της κυρίας Μαρία Σαββίδου τα παιδιά έδωσαν όνομα "Δασοσώστη' στο αντικείμενο του μέλλοντος, έφτιαξαν την μακέτα με το δάσος, περιέγραψαν τον μηχανισμό πυρανίχνευσης σε ένα βίντεο στα γαλλικά και ελληνικά και… κέρδισαν την τρίτη θέση Πανελλαδικά στο επίπεδο Α1 !!!! Είμαστε ιδιαίτερα περηφάνια για τους μαθητές μας! Τους ευχόμαστε πολλές επιτυχίες και καλή συνέχεια! Bonne continuation, nos élèves!
“Digital and Green Skills” πρόγραμμα ERASMUS+ του 1ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης στη Μαδρίτη.
ΣΧΟΛΕΙΟ: 1Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
Κατά την περίοδο 17/11/2024 έως 29/11/2024 πραγματοποιήθηκε από κινητικότητα 2 ροών στη Μαδρίτη της Ισπανίας, στο πλαίσιο διαπιστευμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με κωδικό: 2023-EL01-KA121-VET-000140686 (ροή/4 και ροή/5), και τίτλο: «Digital and Green Skills», με τη συμμετοχή 12+12 μαθητών/τριών από όλες τις ειδικότητες και τομείς του σχολείου μας, καθώς και 2+2 συνοδών εκπαιδευτικών. Φορέας υποδοχής ήταν ο Ευρωπαϊκός εκπαιδευτικός οργανισμός MOVEU. Στόχος του προγράμματος ήταν η ευκολότερη μετάβαση των μελλοντικών αποφοίτων του 1ου ΕΠΑΛ Σταυρούπολης στην Αγορά Εργασίας, μέσω της απόκτησης πράσινων και ψηφιακών δεξιοτήτων.
Η διάρκεια του προγράμματος ήταν 12 ημέρες. Η κινητικότητα, από πλευράς εκπαίδευσης, περιέλαβε τεχνικές επισκέψεις (ενδεικτικά αναφέρονται: στο Πανεπιστήμιο Francisco de Vitoria University, σε αιολικό πάρκο της Endesa, στην εταιρεία DJI ARS Madrid drones, στο γραφείο αρχιτεκτονικής και αστικού σχεδιασμού AD Arquitectura Urbanismo, στο υπο κατασκευή Pαssive Ηouse - Villa Dana PassivHaus της εταιρείας fharquitectura, στην εταιρεία Ciudadenergía καλ) και θεματικά workshops (στο εκπαιδευτικό κέντρο RockBotic και στο CIEC: Κέντρο Καινοτομίας Κυκλικής Οικονομίας του Δήμου Μαδρίτης). Τέλος έγινε επίσκεψη στο Επαγγελματικό Λύκειο IES Felipe Trigo, όπου υπήρξε γνωριμία με Ισπανούς/Ισπανίδες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
Στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στα σημαντικότερα αξιοθέατα και μουσεία της Μαδρίτης όπως: το Βασιλικό Ανάκτορο, το Μουσείο Prado, το Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία, τον Καθεδρικό Ναό Almudena, το Πάρκο Retiro, την Plaza de Mayor, την Puerta del Sol, το Γήπεδο της Ρεάλ Μαδρίτης - Santiago Bernabéu, την ιστορική πόλη του Τολέδο , καλ. Επιπλέον έγιναν επισκέψεις στην Πρεσβεία της Ελλάδας στη Μαδρίτη, στην μεγαλύτερη έκθεση στην Ευρώπη σε θέματα Κυκλικής Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης IFEMA Exhibition Madrid 2024. Τέλος πρέπει να γίνει αναφορά στην εκτενή γνωριμία που υπήρξε με τις ισπανικές σπεσιαλιτέ και την ευρωπαϊκή κουζίνα.
Οι μαθητές/τριες επέδειξαν άψογη συμπεριφορά, ενδιαφέρον για τη διαδικασία με εύστοχα ερωτήματα και συμμετοχή στην πρακτική εξάσκηση, γεγονός που υποδεικνύει τα θετικά αποτελέσματα, την αισιοδοξία, την έμπνευση και τη διεύρυνση των οριζόντων που αφορούν τις επαγγελματικές επιλογές τους.
Το 1ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, χάρη στην Ε.Ε. και το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) και μέσω της κατοχής διαπίστευσης Erasmus 2021-2027, συνεχίζει την ευρωπαϊκή πορεία του, δίνοντας την ευκαιρία σε δεκάδες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς, να αποκτούν μοναδικές εμπειρίες εκπαίδευσης/κατάρτισης και διαβίωσης σε χώρες της Ε.Ε., μέσω των προγραμμάτων ERASMUS+.
2ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης_ Πανελλήνιος Διαγωνισμός STEM 2025-Kατηγορία Νηπιαγωγείου
Tο ρομποτάκι MTiny έχει αποστολή και δεν είναι μόνο του: Ο Thymio, το πολυμήχανο ρομπότ, έρχεται να συνεργαστεί μαζί του για να μετατρέψουν τον Άρη σε έναν βιώσιμο πλανήτη!
Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού eTwinning Κids in Space_2024-2025 μαθαίνουμε τα πάντα για το Διάστημα και τους Πλανήτες. Μελετάμε το υλικό του διαγωνισμού Stem Education και αναρωτιώμαστε: Άρης...μπορούμε να επιβιώσουμε?
Συμμετέχουμε στον Πανελληνιο Διαγωνισμό STEM 2025-Kατηγορία Νηπιαγωγείου
Το Γυμνάσιο Μακροχωρίου στη Βαρκελώνη σε πρόγραμμα ERASMUS+
Αντιπροσωπεία καθηγητριών του Γυμνασίου Μακροχωρίου συμμετείχε στο εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο «4 C’s in Education: Communication, Collaboration, Critical Thinking and Creativity» στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος ERASMUS+ «’Ανεμος Αλλαγής στο Σχολείο μας». Με στόχο την καλλιέργεια της επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας στη μαθησιακή διαδικασία ώστε αυτή να γίνει πιο ελκυστική και αποδοτική, οι καθηγήτριες που συμμετείχαν εργάστηκαν με ενθουσιασμό και αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες, δημιούργησαν δίκτυα επικοινωνίας για μελλοντικές συνεργασίες με συναδέλφους από πολλές χώρες της Ευρώπης, ανοίγοντας έτσι νέους ορίζοντες και μονοπάτια γνώσης στο σχολείο. Ήταν μια μοναδική εμπειρία με πολλαπλά οφέλη για τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς και μαθητές/ιες). Είμαστε υπερήφανοι/ες που το σχολείο μας συμμετέχει σε ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα!
Γυμνάσιο Αγίου Πνεύματος Σερρών, ERASMUS+ “Think Green Act Clean” – 3η και τελευταία διακρατική συνάντηση
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 3η και τελευταία διακρατική συνάντηση όλων των εταίρων του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο "Think Green Act Clean" που υλοποιεί το σχολείο μας σε συνεργασία με το Collegio Ruta de la plata από το Almendralejo της Ισπανίας και το Merkez ortaoculu από το Yenipazar της Τουρκίας.
Η συνάντηση ξεκίνησε από το βράδυ της Κυριακής, 31 Μαρτίου με την υποδοχή των εταίρων μας και ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, 4 Απριλίου με κλάματα αποχαιρετισμού.
Ήταν μια εβδομάδα γεμάτη δράσεις επικεντρωμένες σε ζητήματα περιβαλλοντικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Η εβδομάδα ξεκίνησε με την εκδήλωση υποδοχής και καλωσορίσματος των εταίρων μας πρώτα στο σχολείο και στη συνέχεια στο Δημαρχείο Εμ. Παππά.
Στην πορεία
- Επισκεφτήκαμε επιχειρήσεις προσανατολισμένες στην προστασία του περιβάλλοντος και στις νέες μορφές ενέργειας ( ΦΥΤΟΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΚΡΙ ΚΡΙ, elismadeit- Zero Waste),
- πεζοπορήσαμε στην πόλη των Σερρών και στο Άγιο Πνεύμα για να συστήσουμε τον τόπο μας στους επισκέπτες μας,
- φυτέψαμε λουλούδια επαναχρησιμοποιώντας ως γλάστρες δοχεία τυριού,
- μαγειρέψαμε και δοκιμάσαμε παραδοσιακές ελληνικές συνταγές
- και χορέψαμε όλοι μαζί χορούς των τριών χωρών.
Παράλληλα, δεν έλειψαν οι περιηγήσεις μας σε χώρους πολιτισμού και φυσικής ομορφιάς.
- Σπήλαιο Αλιστράτης,
- Λίμνη Κερκίνης για βαρκάδα και ορνιθοπαρατήρηση,
- Αρχαιολογικός χώρος Φιλίππων,
- Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Σερρών,
- Καβάλα,
- Θεσσαλονίκη
μάγεψαν τους εταίρους μας με την ομορφιά τους.
Οι μαθητές, Έλληνες και ξένοι, έζησαν εμπειρίες ζωής φιλοξενώντας και φιλοξενούμενοι.
- Άσκησαν τις κοινωνικές τους δεξιότητες,
- βελτίωσαν τα αγγλικά τους,
- ανέλαβαν ευθύνες
- και κυρίως, συνειδητοποίησαν εμπράκτως πόσα είναι αυτά που μας ενώνουν.
Απαραίτητη η αναφορά στη συνεργασία μας με το ΕΝΕΕΓΥΛ Σερρών, αφού 12 μαθητές και 3 εκπαιδευτικοί από τον τομέα γεωπονίας συμμετείχαν την Τετάρτη, 2 Απριλίου στη δράση φύτευσης, μαγειρικής και ποδηλάτου, αλλά και στη γιορτή που ακολούθησε.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλουμε:
- στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τα φαγητά που μας προσέφερε
- σε όλους τους γονείς που φιλοξένησαν παιδιά, που μαγείρεψαν και που στάθηκαν κοντά μας με κάθε τρόπο.
- στον Δήμο μας για τις φροντίδες του
- ιδιαιτέρως ευχαριστούμε την τοπική επιχείρηση "ΦΥΤΟΕΝΈΡΓΕΙΑ " για την οικονομική βοήθεια που για δεύτερη φορά μας προσέφερε στηρίζοντας τις δράσεις του σχολείου μας.
Ο κόπος μεγάλος, αλλά η ικανοποίηση και η χαρά στα πρόσωπα όλων ανεκτίμητη.
Η αξία των προγραμμάτων ERASMUS+ είναι αληθινά σπουδαία!
70 Χρόνια ΕΟΚΑ ΣΤΟ 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας
Με αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας και βαθύ σεβασμό στην ιστορική μνήμη, το 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας τίμησε τα 70 χρόνια από την έναρξη του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ (1η Απριλίου 1955), ενός σημαντικού κεφαλαίου στην ιστορία του Κυπριακού Ελληνισμού.
Τον σχεδιασμό και την επιμέλεια ανέλαβε η Διευθύντρια και φιλόλογος του σχολείου, κ. Μαρία Σταματοπούλου, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάδειξη του ιδεώδους της ελευθερίας και της φιλοπατρίας που ενέπνευσαν τον αγώνα της ΕΟΚΑ.
Κεντρικό στοιχείο του εορτασμού αποτέλεσε η δημιουργία ενός εντυπωσιακού ταμπλό στην είσοδο του σχολείου, αφιερωμένου στους ήρωες της ΕΟΚΑ, όπως ο Γρηγόρης Αυξεντίου, ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης, ο Μιχαλάκης Καραολής και άλλοι. Το ταμπλό περιλάμβανε φωτογραφίες, βιογραφικά στοιχεία και επιλεγμένα αποσπάσματα από λόγους και ποιήματα, που αποτύπωναν το πάθος και την αυταπάρνηση των νέων Κυπρίων που αγωνίστηκαν για την ελευθερία.
Η εκδήλωση περιλάμβανε επίσης αφήγηση ιστορικών γεγονότων, απαγγελίες, μουσικά αποσπάσματα και προβολή οπτικοακουστικού υλικού, μέσα από τα οποία οι μαθητές γνώρισαν πρόσωπα-σύμβολα του αγώνα, .
Η κα Σταματοπούλου, στον λόγο της υπογράμμισε τη σημασία της διατήρησης της ιστορικής μνήμης και την ανάγκη τα νέα παιδιά να αντλούν έμπνευση από το ήθος και το φρόνημα των αγωνιστών της ΕΟΚΑ.
Ο εορτασμός άφησε βαθιά εντύπωση σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς, αποτελώντας μια ζωντανή υπενθύμιση των διαχρονικών αξιών της ελευθερίας, της αξιοπρέπειας και της εθνικής συνείδησης.
Εκπαιδευτικός του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας στην Τενερίφη μέσω του προγράμματος Erasmus+
Ο καθηγητής του 1ου Γυμνασίου Καλαμάτας, Καλογερόπουλος Δημήτριος, συμμετείχε με επιτυχία σε επιμορφωτικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στην Τενερίφη (Ισπανία) από 10 έως 14 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σχεδίου Erasmus+/Δράση ΚΑ122 με τίτλο:«Ανοίγοντας παράθυρο στην Ευρώπη, χτίζουμε ένα συμπεριληπτικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον σχολείο».
Το σεμινάριο με τίτλο «Outdoor Education for Promoting Environmental and Social Values» διοργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό φορέα Asociación Socio-educativa Eduplus και φιλοξενήθηκε στη Σάντα Κρουζ της Τενερίφης. Εστίασε στην υπαίθρια εκπαίδευση ως εργαλείο ενδυνάμωσης της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και της κοινωνικής συνοχής, μέσω της βιωματικής και συμμετοχικής μάθησης.
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης, ο κ. Καλογερόπουλος είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και την εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή, να συμμετάσχει σε βιωματικές δράσεις στο φυσικό περιβάλλον, όπως πεζοπορίες και εκπαιδευτικά παιχνίδια στο δάσος Anaga και το Εθνικό Πάρκο Teide, να εξοικειωθεί με τη βιώσιμη γεωργία και τις αρχές της περμακουλτούρας μέσα από εργασίες σε οικολογική φάρμα και να συζητήσει καλές πρακτικές για τη σύνδεση της φύσης με την κοινωνική ένταξη, τη μαθησιακή ενδυνάμωση και την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων στους μαθητές.
Η συγκεκριμένη εμπειρία συνέβαλε ουσιαστικά στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, καθώς ανέπτυξε δεξιότητες που σχετίζονται με την ενεργό και συμμετοχική μάθηση, την κοινωνική ένταξη μέσω της φύσης, αλλά και τη χρήση του φυσικού περιβάλλοντος ως μέσου εκπαιδευτικής παρέμβασης.
Το σχολείο μας ενισχύει και προωθεί τη συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του, αναγνωρίζοντας τη σημασία της δια βίου μάθησης και της διακρατικής συνεργασίας που προσφέρει το Erasmus+.
Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Πανελλήνιο Υβριδικό Μαθητικό Μαθηματικό Φεστιβάλ – «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού»
Με ιδιαίτερη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και επιστημονικών φορέων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 5ου Πανελλήνιου Μαθητικού Μαθηματικού Φεστιβάλ, το οποίο φέτος πραγματοποιήθηκε με υβριδικό χαρακτήρα, συνδυάζοντας δια ζώσης και διαδικτυακές δράσεις, στις 2 και 3 Απριλίου 2025.
Με σύνθημα «Τα Μαθηματικά Είναι Παντού», το φεστιβάλ ανέδειξε τη σημασία των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή, προβάλλοντας τη δημιουργική και ανακαλυπτική πλευρά της μαθησιακής διαδικασίας.
Ένα διήμερο γιορτής και έμπνευσηςΟι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν:
🔹 Δια ζώσης: Την πρώτη ημέρα στην Καρδίτσα, με τη στήριξη των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας και τη συνδιοργάνωση του Ελληνικού Κέντρου Επιστημών και Τεχνών (Ε.Κ.Ε.ΤΕ.). Τη δεύτερη ημέρα, αντίστοιχες εκδηλώσεις φιλοξενήθηκαν και σε άλλες πόλεις της χώρας.
🔹 Διαδικτυακά, μέσω ζωντανών μεταδόσεων στο YouTube και συμμετοχής σε δραστηριότητες που φιλοξενήθηκαν στην πλατφόρμα eduspace του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, δίνοντας τη δυνατότητα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς από κάθε γωνιά του κόσμου να λάβουν μέρος.
Το φεστιβάλ περιλάμβανε:
✔️ Συνεντεύξεις και εμπνευσμένες ομιλίες από διακεκριμένους επιστήμονες, όπως οι Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, Αθανάσιος Φωκάς, Σταμάτης Κριμιζής, Μανώλης Κέλλης και Μιχάλης Μπλέτσας του MIT.
✔️ Παρουσιάσεις μαθητικών εργασιών από σχολεία όλης της χώρας, που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
✔️ Διαγωνισμούς επίλυσης γρίφων, προσαρμοσμένους για όλες τις τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, μέσω ειδικά διαμορφωμένων ψηφιακών πλατφορμών.
✔️ Δημιουργικά δρώμενα με θεατρικές, μουσικές, εικαστικές και χορευτικές παρεμβάσεις, που ανέδειξαν τη στενή σύνδεση των μαθηματικών με τις τέχνες.
Η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία:
📌 Πάνω από 10.000 μαθητές και μαθήτριες από την Ελλάδα και την Ομογένεια έλαβαν μέρος στις δράσεις.
📌 Στους διαγωνισμούς γρίφων, εκατοντάδες μαθητές διακρίθηκαν με Αριστεία Διάκρισης, συγκεντρώνοντας βαθμολογία άνω των 20 μονάδων.
📌 Ο διαγωνισμός γρίφων σε escape rooms ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους, συνδυάζοντας λογική σκέψη, φαντασία και ομαδικότητα.
Στις εκδηλώσεις στην Καρδίτσα παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας.
Χαιρετισμούς απηύθυναν:
- Ο Πρόεδρος του Ε.Κ.Ε.ΤΕ., κ. Κωνσταντίνος Μπουραζάνας
- Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Κωνσταντίνος Γκόλτσος
- Η Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κα Ελένη Ξυνοπούλου
- Ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κ. Νταλός Γεώργιος
Ξεχώρισε η ομιλία του Καθηγητή Κωνσταντίνου Γουργουλιάνη με τίτλο «Μαθηματικά και Ιατρική», ο οποίος τιμήθηκε με ειδική πλακέτα για τη συνεισφορά του.
Μηνύματα αισιοδοξίας και γνώσηςΤο 5ο Μαθηματικό Φεστιβάλ απέδειξε ότι τα μαθηματικά μπορούν να αποτελέσουν πηγή χαράς, έμπνευσης και δημιουργίας, καλλιεργώντας τη λογική σκέψη, την κριτική ικανότητα, την αυτοπεποίθηση και τη συνεργασία.
📌 Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ένας συμμετέχων μαθητής:
«Ο διαγωνισμός μάς βοήθησε να δούμε τα μαθηματικά αλλιώς — σαν ένα παιχνίδι σκέψης και φαντασίας.»
📺 Μέσα Ενημέρωσης:
🔗 ERT NEWS: Τα Μαθηματικά Είναι Παντού
🔗 KarditsaLive.Net – Μαθηματικά και δημιουργία
🎥 https://www.youtube.com/watch?v=9HOPkNDWX0w
🎥 https://www.youtube.com/watch?v=mk5V4bVivfk
🎥 https://studio.youtube.com/
Κινητικότητα εκπαιδευτικών 3ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 με τίτλο σχεδίου " Το σχολείο της συμπερίληψης".
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδίου πραγματοποιήθηκαν δύο κινητικότητες εκπαιδευτικών στην Ιταλία με φορέα υποδοχής τον οργανισμό Erasmus Learning Academy (E.L.A.).
Η πρώτη κινητικότητα δύο εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2024 στο Παλέρμο (Σικελία) και η δεύτερη κινητικότητα άλλων δύο εκπαιδευτικών πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο στην Μπολόνια.
Οι εκπαιδευτικοί και στις δύο κινητικότητες παρακολούθησαν το ίδιο πρόγραμμα : "Diversity in the classroom: teaching tolerance and overcoming prejudices and discrimination". Το πρόγραμμα «Διαφορετικότητα στην τάξη: Διδασκαλία της ανεκτικότητας και αποδόμηση των προκαταλήψεων και διακρίσεων» περιελάμβανε μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια, διαδραστικές δραστηριότητες, και πολιτιστικές δράσεις.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διερευνήσουν θέματα όπως η πολιτισμική ταυτότητα, τα στερεότυπα και η ανάπτυξη ενσυναίσθησης, μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε δραστηριότητες που εστίαζαν:
Στην κατανόηση της πολιτισμικής ταυτότητας και της επιρροής της στη μαθησιακή διαδικασία.
Στην αναγνώριση και αποδόμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων μέσα στο σχολικό περιβάλλον.
Στην ανάπτυξη διαπολιτισμικών δεξιοτήτων και στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς.
Στην εφαρμογή μη τυπικών εκπαιδευτικών μεθόδων για την καλλιέργεια ενσυναίσθησης και διαμόρφωσης συμπεριληπτικής κουλτούρας στους μαθητές.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα έδωσε στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες με συναδέλφους από άλλες χώρες, να γνωρίσουν καλές πρακτικές και να αποκτήσουν νέες ιδέες που μπορούν να εφαρμόσουν στη σχολική τους καθημερινότητα. Οι βιωματικές δραστηριότητες και οι ομαδικές συζητήσεις συνέβαλαν στη δημιουργία και εφαρμογή συμπεριληπτικών πρακτικών και πολυπολιτισμικής προσέγγισης στη διδασκαλία.Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την απονομή πιστοποιητικών συμμετοχής και την παρουσίαση σχεδίων δράσης που μπορούν να εφαρμοστούν στα σχολεία των συμμετεχόντων, ώστε να διαδοθεί το πνεύμα αποδοχής της ετερότητας και του αλληλοσεβασμού.
Η εκπαίδευση παίζει καθοριστικό ρόλο στην προώθηση του κριτικού αναστοχασμού και στην αποδόμηση στερεοτυπικών και περιοριστικών τρόπων σκέψης, όπως και στην αντιμετώπιση των διακρίσεων. Μέσα από προγράμματα όπως αυτό, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες που συμβάλλουν στη δημιουργία ενός πιο ανοιχτού και δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές. Η συμμετοχή στο Erasmus αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη, ενώ παράλληλα ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες.
Η κινητικότητα στο σύνολό της υλοποιήθηκε με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
"Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας έκδοσης δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό".
Στα Κύματα της Ιστορίας, Σταγόνες Ελπίδας: Το ΕΠΑΛ Μυκόνου με την All For Blue στη Δήλο
Ένα μήνυμα ελπίδας και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης έστειλαν οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ Μυκόνου από τη Δήλο, σε συνεργασία με την All For Blue και την αλληλεγγύη της Μυκόνου.
Με βαθιά αίσθηση ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον και την ιστορική κληρονομιά, μια αξιέπαινη ομάδα μαθητών του σχολείου μας , με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Θωμά Δημηνάκη και κ. Πηνελόπη Σταμάτη, και με την πλήρη υποστήριξη του διευθυντή κ. Γιώργου Ρουσουνέλου, ανέλαβε μια σημαντική δράση καθαρισμού των ακτών του ιερού νησιού της Δήλου.
Η πρωτοβουλία αυτή δεν ήταν απλώς μια δραστηριότητα, αλλά μια έμπρακτη απόδειξη αγάπης και σεβασμού για την απαράμιλλη ιστορική και φυσική ομορφιά αυτού του τόπου. Η άρτια οργάνωση και η αστείρευτη ενέργεια της All For Blue organization και της κ. Κατερίνας Τοπούζογλου ήταν καθοριστικές για την επιτυχία της δράσης, για την οποία τους οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ. Παράλληλα, η παρουσία και η στήριξη της Μυκόνου στην προσπάθειά μας ήταν ιδιαίτερα συγκινητική και ενθαρρυντική.
Οι εικόνες των μαθητών μας, με πρόσωπα γεμάτα αποφασιστικότητα, να συλλέγουν με προσοχή τα απορρίμματα από τις ακτές της Δήλου, ήταν ενδεικτικές της σημασίας που αποδίδουν οι νέες γενιές στην προστασία του περιβάλλοντος. Σε κάθε τους κίνηση, σε κάθε σκουπίδι που απομάκρυναν, έγραφαν ένα νέο κεφάλαιο οικολογικής συνείδησης στην ιστορία του σχολείου μας.
Η χαρά και η ικανοποίηση μας είναι ακόμη μεγαλύτερες, καθώς κάποιοι μαθητές μας εμπνευσμένοι από αυτή την εμπειρία, αποφάσισαν να γίνουν ενεργά μέλη της All For Blue. Αυτή η συγκινητική εξέλιξη αποτελεί την καλύτερη ανταμοιβή για την προσπάθειά μας και αποδεικνύει ότι η σπίθα της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης άναψε για τα καλά στην καρδιά των μαθητών μας.
Σας προωθούμε και φωτογραφικό υλικό από την δράση μας:
Θα μας χαροποιούσε ιδιαίτερα αν το δημοσιεύατε καθώς θεωρούμε ότι είναι πολύ σημαντικό τέτοιες δράσεις να φαίνονται.
Λήψη Θεμάτων 19ου Μαθητικού Διαγωνισμού «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της ΕΜΕ 4-4-2025
Ανάρτηση θεμάτων την 8:00 π.μ. το πρωί της Παρασκευής 04 / 04 / 2025 .
Oδηγίες διεξαγωγής του διαγωνισμού
19ος Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά»H Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία διοργανώνει υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. τον 19ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Παιχνίδι και Μαθηματικά» του περιοδικού «Ο μικρός Ευκλείδης» για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 4 Απριλίου 2025, ημέρα Παρασκευή, για τους μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης κατά τις διδακτικές ώρες (8.15 έως 10.15), αφού προβλεφθεί από τους/τις Διευθυντές/ντριες και εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων τάξεων αναπροσαρμογή του προγράμματος.
Στον διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.
Όποια σχολεία επιθυμούν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο διαγωνισμό, συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά τη σχετική αίτηση στην ιστοσελίδα (site) της EME (http://www.hms.gr) μέχρι 434-2025 ημέρα Πέμπτη και ώρα 12πμ, προκειμένου να τους σταλούν ηλεκτρονικά με e-mail οι βεβαιώσεις συμμετοχής των μαθητών, η βεβαίωση του/της Δ/ντη/ντριας και του/της Δασκάλου/ας όπως και οι οδηγίες του Διαγωνισμού.
Δείτε Σχετικά
- Τις οδηγίες διεξαγωγής του διαγωνισμού
- Την προκήρυξη Διαγωνισμού από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
- Την υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης Κηδεμόνα
- Την αιγίδα του διαγωνισμού από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ανάργυρος ΦελλούρηςΟμότιμος Καθηγητής ΕΜΠ Ο Γενικός Γραμματέας
Ιωάννης Τυρλής
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου Δ.Δ.Ε. Λασιθίου
«Ένα σεντούκι παραστάσεις»
Με καίρια επιδίωξη την ενίσχυση της θεατρικής παιδείας των μαθητ(ρι)ών και την ανάδειξη του Θεάτρου ως μέσου για την πολιτιστική, πολιτική, κοινωνική, ηθικοπνευματική εκπαίδευσή τους και την καλλιέργεια της ενεργούς πολιτειότητας, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου διοργανώνει το 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Φεστιβάλ Θεάτρου, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης - Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, τον Δήμο Ιεράπετρας και το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Ιεράπετρας & Αwards και με την υποστήριξη και εθελοντική συμμετοχή του Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Ιεράπετρας-Νεάπολης, του Συλλόγου Φίλων Θεάτρου Ιεράπετρας και των σχολικών κοινοτήτων (εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών).
Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί 7-11 Απριλίου στην Ιεράπετρα Λασιθίου, στο Κινηματοθέατρο «Μελίνα Μερκούρη». Θα συμμετάσχουν 15 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα με παραστάσεις από το σύγχρονο, ελληνικό και παγκόσμιο θέατρο.
Στη διάρκεια του Φεστιβάλ θα γίνουν παράλληλες δράσεις: οι μαθητές/ριες θα συνομιλήσουν με καλλιτέχνες για τις παραστάσεις τους, θα εμπλακούν σε μουσικά, εικαστικά και θεατροπαιδαγωγικά δρώμενα, θα ανταλλάξουν μεταξύ τους απόψεις και εμπειρίες, θα πάρουν μέρος σε δράσεις που θα διοργανώσει το Κ.Ε.ΠΕ.Α. Ιεράπετρας, θα συμμετάσχουν σε ραδιοφωνικές εκπομπές, θα ξεναγηθούν σε πολιτιστικού ενδιαφέροντος αξιοθέατα της πόλης.
Οι παραστάσεις θα είναι ανοικτές στο κοινό, μαθητικό και μη, χωρίς αντίτιμο εισιτηρίου.
Σας περιμένουμε όλες και όλους να γεμίσετε με τη θετική σας ενέργεια την Αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» και να επιβραβεύσετε με το χειροκρότημά σας τις προσπάθειες των μαθητικών ομάδων!!!
Η σκηνή είναι το καλύτερο σχολείο επικοινωνίας.
Λόγια, κινήσεις, συναισθήματα, όλα συνεργάζονται...
Εκ της Διευθύνσεως Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου
“Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου: ”Όταν ο Άμλετ συνάντησε την Ιουλιέτα και τον Οδυσσέα – Μια Ιστορία από το ΕΠΑΛ Μυκόνου”
’’Ταξίδι μακριά…’’ – Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου
Λίγα λόγια για τα εικαστικά έργα μας:
Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα γιατί πιστεύουμε πως το προσφυγικό ζήτημα είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Οι πρόσφυγες, γενικά η μετανάστευση, θεωρείται επίκαιρο και διαχρονικό πρόβλημα που έχει κοινά και διαφορετικά αίτια σε κάθε περίοδο της παγκόσμιας ιστορίας.
Καθημερινά πληροφορούμαστε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης τη συχνότητα αλλά και το μέγεθος του προβλήματος. Τα τελευταία περίπου είκοσι χρόνια το μεταναστευτικό ρεύμα αυξάνεται όλο και περισσότερο. Οι κύριοι λόγοι είναι οι πόλεμοι, οι φυσικές καταστροφές (κλιματική αλλαγή), η φτώχεια, οι ασθένειες αλλά και τα δικτατορικά καθεστώτα που αναγκάζουν εκατομμύρια πλέον ανθρώπους να εκτοπίζονται μαζικά από τις χώρες, τους οικισμούς αλλά και τα σπίτια τους, αρκετές φορές σε γειτονικά μέρη, αλλά τις περισσότερες φορές να εγκαταλείπουν τις πατρίδες τους. Σε κάποιες περιπτώσεις βρίσκουν ‘’καταφύγια’’ προστασίας από τους παγκόσμιους εθελοντικούς οργανισμούς, συχνά οι συγγενείς αναζητούν όσα μέλη της οικογένειας χάθηκαν, άλλες φορές ταξιδεύουν παράνομα για να σωθούν με κίνδυνο τη ζωής τους ,με πλοία, οδικώς ή με τα πόδια στην στεριά διασχίζοντας μέρες και νύχτες πολλές χώρες. Συχνά βρίσκουν εμπόδια, λίγες φορές φιλοξενία και περίθαλψη στα μέρη που σταματούν, μέχρι τον τελικό προορισμό τους στο μέρος όπου οραματίστηκαν για μια καλύτερη ζωή! Τυχεροί όσοι πρόλαβαν να λάβουν τα κατάλληλα ταξιδιωτικά έγγραφα, να προστατευτούν ως πρόσφυγες μέσω ασύλου και κυρίως να ταξιδέψουν σε ασφαλή μέρη ως ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Δυστυχώς αρκετές φορές εξαφανίζονται ή γίνονται αιχμάλωτοι πολέμου με αντάλλαγμα την ίδια τους τη ζωή ή και θύματα της λαθρομετανάστευσης.
Η δημιουργική διαδικασία που ακολουθήσαμε στην τάξη ήταν αρχικά να πληροφορηθούμε για τον διαγωνισμό, να δούμε αρκετό εκπαιδευτικό υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες και να συζητήσουμε για το θέμα. Ακόμη αφορμή ήταν οι αρκετοί πρόσφυγες που βρίσκονται στη χώρα μας, ειδικά στον τόπο μας λόγω της γεωγραφικής περιοχής που ζούμε (Νοτιανατολικό Αιγαίο).
Γι αυτούς τους παραπάνω λόγους ευαισθητοποιηθήκαμε και με βάση τη φράση :<<Και αν ήσουν εσύ;>> απαντήσαμε :<<Μπορεί να ήταν ένας από εμάς ,μερικοί ή όλοι μας στη θέση των προσφύγων και ειδικότερα των ασυνόδευτων προσφυγόπουλων που εγκαταλείπουν την πατρίδα, την οικογένεια και τους φίλους τους με βίαιο και απάνθρωπο τρόπο για να ταξιδέψουν μακριά!>>
1)Το έργο μου με τον τίτλο '' Η μπλε περίοδος του Πικάσο ταξιδεύει με τους πρόσφυγες'' είναι έργο συμβολικό που τονίζει το διαχρονικό πρόβλημα της προσφυγιάς. Οι μορφές είναι βγαλμένες μέσα από ένα έργο του Πικάσο, της μελαγχολικής περιόδου ,τα χρώματα είναι μπλε και γκριζοπράσινα. Απεικονίζω μια οικογένεια που θα ταξιδέψει με μία βάρκα μακριά από τον πόνο και την δυστυχία, με οδηγό το φεγγάρι σαν ελπίδα για μια καλύτερη ζωή. Το έργο μου είναι μία αλληγορία στο χρόνο, οι μορφές μοιάζουν βγαλμένες από το παρελθόν, αλλά ανήκουν στους πρόσφυγες του σήμερα και δυστυχώς του αύριο! Καρολίνα Βερβέρογλου Ά Λυκείου .
2)Το έργο μου με τον τίτλο ‘’ Έξοδος προσφύγων…>> απεικονίζει τη δραματική στιγμή που βομβαρδίζεται από τον πόλεμο ένα συγκρότημα πολυκατοικιών. Οι άνθρωποι που σώθηκαν φεύγουν, παίρνοντας μαζί τους λιγοστά από τα υπάρχοντα τους. Μια οικογένεια αναρωτιέται:<< Που θα πάμε τώρα;>> Mία βόμβα κατέστρεψε το σπίτι τους ,αλλά και την ζωή τους, γιατί καθώς έπεσε στο έδαφος έκαψε το δέντρο που είχαν φυτέψει μαζί σαν οικογένεια ,το οξυγόνο της ζωής τους! Βασιλική Λιαμάκη Ά Λυκείου
3)Το έργο μου με τον τίτλο :<< Φιλοξενία στο σχολείο μας!>> είναι αφιερωμένο στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα της σύγχρονης εποχής. Σχεδίασα εφήβους να αντικρίζουν το βομβαρδισμένο σχολείο τους από τον πόλεμο , μαθητές που χάθηκαν μέσα στα συντρίμμια και όσοι σώθηκαν πιθανότατα να μην συναντήσουν τις οικογένειες τους. Αφιερώνω το ασπρόμαυρο έργο μου σε όλους τους νέους που αδίκως κόπηκε το νήμα της ζωής τους μέσα στο σχολείο τους εξαιτίας του πολέμου αλλά και σε όσους σώθηκαν και αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις οικογένεια τους . Εύχομαι ,να τελειώσουν οι πόλεμοι σε όλον τον κόσμο και όταν θα γίνει αυτό θέλω να ζωγραφίσω ένα σχολείο με τα χρώματα της Ίριδας, ένα σχολείο για όλους μας χωρίς σύνορα και μισαλλοδοξία! Βασιλεία Ταβούλα Ά Λυκείου
Εικαστικά έργα για τον 28ο Διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες με τον τίτλο ‘’Οικογένεια σημαίνει μαζί’’’ των μαθητριών της Ά Λυκείου ,Καρολίνα Βερβέρογλου, Βασιλική Λιαμάκη, Βασιλεία Ταβούλα του Πρότυπου Επαγγελματικού Λυκείου Ρόδου .
Συνεργάτης τους, η εικαστικός Κων/να Βενέτη
Π.ΕΠΑ.Λ. ΡΟΔΟΥ
03/03/2025
Το 7ο Δ.Σ. Ασπροπύργου στη Βαρκελώνη για το Erasmus+
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus για τον σχολικό εκφοβισμό αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά αυτό το φαινόμενο και να ενδυναμώσουν το ρόλο τους στην πρόληψη και τη στήριξη των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί ήρθαν σε επαφή με σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές για την κατανόηση του φαινομένου του εκφοβισμού και έχουν τη δυνατότητα ενσωματώσουν νέες στρατηγικές στην καθημερινή τους διδασκαλία.
Μέσα από την επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί αποσαφήνισαν τα ζητήματα και τις λεπτομέρειες στις οποίες θα πρέπει να εστιάζουν σε ενδεχόμενες διαμάχες και τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούν να τις ελαττώσουν για τον μαθητικό πληθυσμό. Ταυτόχρονα, έλαβαν χρήσιμα εφόδια για τον τρόπο καλλιέργειας της ενσυναίσθησης στους μαθητές και για τις δεξιότητες επικοινωνίας που οι ίδιοι χρειάζεται να αναπτύξουν, ώστε να θέτουν εξ’ αρχής όρια και να χτίζουν υγιείς σχέσεις.
Στα πλαίσια καλλιέργειας θετικού κλίματος στο σχολείο και πρόληψης του σχολικού εκφοβισμού, παρουσιάστηκαν καινοτόμες ιδέες, εστιασμένες σε διάφορους τομείς. Οι δραστηριότητες δύναται να προσαρμοστούν στην ηλικία και στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τάξης, ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Οι εκπαιδευτικοί πειραματίστηκαν και μέσα από τη βιωματική μάθηση κατανόησαν τις δραστηριότητες και τα οφέλη τους.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν και αντάλλαξαν καλές πρακτικές με άλλους εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες. Τους δόθηκε η ευκαιρία να μοιραστούν εμπειρίες και να μάθουν από τις μεθόδους και τις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται σε άλλες εκπαιδευτικές κοινότητες. Αυτή η διεθνής συνεργασία εμπλούτισε τις γνώσεις τους και τους έδωσε την ευκαιρία να αποκομίσουν ιδέες για νέες, καινοτόμες πρακτικές στο σχολείο τους.
Μετακίνηση Εκπαιδευτικών 1ου Νηπιαγωγείου Αγίας Μαρίνας στην Ρουμανία
Οι νηπιαγωγοί του 1ου νηπιαγωγείου Αγίας Μαρίας ολοκλήρωσαν το Σάββατο 29 Μαρτίου το πρόγραμμα Erasmus με την συγχρηματοδότηση του ΙΚΥ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η τελευταία κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας, όπου οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το Montessano Scoala si Gradinita. Το σχολείο παρουσίασε τεράστιο ενδιαφέρον καθώς ακολουθεί το Μοντεσσοριανό σύστημα εκπαίδευσης. Κατά την παραμονή τους εκεί οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έναν τελείως διαφορετικό τρόπο διδασκαλίας όπου προτεραιότητα έχει η αυτονομία και η αυτενέργεια των μαθητών. Οι νηπιαγωγοί του 1ου Νηπιαγωγείου μετέφεραν και λίγο από τον ελληνικό πολιτισμό καθώς πραγματοποίησαν τριήμερη διδασκαλία στους μαθητές του σχολείου με κεντρικό θέμα το μύθο της Περσεφόνης και την εναλλαγή των εποχών. Μέσα από την συνδιδασκαλία, τον εποικοδομητικό διάλογο για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών αλλά κι του Μοντεσσοριανού τρόπου διδασκαλίας , τη συναναστροφή με εταίρους του εξωτερικού αλλά και την θερμή φιλοξενία οι εκπαιδευτικοί ολοκληρώσουν το σχέδιο γεμάτες με νέες ιδέες και εκπαιδευτικές πρακτικές.
Οι εμπειρίες που αποκόμισαν οι εκπαιδευτικοί τον ενάμιση αυτό χρόνο της διάρκειάς της κινητικότητας, τα μέρη και οι άνθρωποι που γνώρισαν, τα σχολεία που επισκεφτήκαν, συντέλεσαν τόσο προσωπική όσο και στην εκπαιδευτική τους εξέλιξη. Το σχέδιο κλείνει με την ευχή όλοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus, γεμίζοντας με ανάλογες εμπειρίες. Η ευκαιρία να γνωρίσουν ουσιαστικά τις χώρες που επισκεφτήκαν μέσα από το εκπαιδευτικό τους σύστημα, τον πολιτισμό, την αρχιτεκτονική, τη γαστρονομία και την ιστορία τους αποτελεί αφετηρία προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης.
Η Επέτειος της ΕΟΚΑ στο ΕΠΑ.Λ Μυκόνου: Μια Γέφυρα Μνήμης και Εθνικής Συνείδησης
Με αφορμή την 70ή επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα της ΕΟΚΑ, το σχολείο μας, ανταποκρινόμενο στην απόφαση της Υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, διοργάνωσε μια σειρά εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με στόχο να φέρει τους μαθητές σε επαφή με αυτό το σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας του Ελληνισμού.
Η προετοιμασία των εκδηλώσεων περιλάμβανε τη συλλογή και επεξεργασία ιστορικού υλικού, όπως κείμενα, μαρτυρίες αγωνιστών, φωτογραφίες και ντοκουμέντα, καθώς και αποσπάσματα από την προκήρυξη της έναρξης του αγώνα. Οι φιλόλογοι εκπαιδευτικοί , σχεδίασαν διαδραστικές συζητήσεις στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αναλύσουν τα αίτια και τις συνθήκες του αγώνα, τον ρόλο των ηγετικών μορφών, όπως ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος Γ' και ο Γεώργιος Γρίβας Διγενής, και τις επιπτώσεις του αγώνα στην εξέλιξη της Κύπρου.
Η ανάγνωση κειμένων και η ανάλυση ιστορικών πηγών βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν την έννοια της αποικιοκρατίας, τον αγώνα για την εθνική ανεξαρτησία, τις θυσίες και το θάρρος των αγωνιστών και τη σημασία της αυτοδιάθεσης. Επιπλέον, οι μαθητές κλήθηκαν να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και να αναλύσουν τα ιστορικά γεγονότα μέσω γραπτών κειμένων, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν.
Παρά την αναβολή της προβολής ντοκιμαντέρ λόγω του κλεισίματος του σχολείου, οι εκδηλώσεις στέφθηκαν με επιτυχία, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εθνικής συνείδησης των μαθητών και στην καλλιέργεια του σεβασμού προς την ιστορική μνήμη. Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών στη συζήτηση και τη συγγραφή κειμένων τους βοήθησε να αναπτύξουν κριτική σκέψη και να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα των ιστορικών γεγονότων. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές μας απέκτησαν μια βαθύτερη κατανόηση της ιστορίας της Κύπρου και της σημασίας της ελευθερίας.
Μαγευτικές εμπειρίες στη Φινλανδία μέσα από το Erasmus+ για το 32ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, 4footsteps 4changing lifestyle, ο διευθυντής του 32ου Δημοτικού Σχολείου Πειραιά, Δημήτριος Γιουτζής, τρεις εκπαιδευτικοί, οι Μαργαρίτα Δακορώνια, Χρυσούλα Γεωργακοπούλου και Νικολέτα Γκιτάκου κι επτά μαθητές του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τη Φινλανδία και το όμορφο Porvoo και το σχολείο Huhtisen koulu από τις 24 έως τις 28 Μαρτίου 2025 και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες υπαίθριας εκπαίδευσης (outdoor education), βιώνοντας από κοντά μία από τις πιο πρωτοποριακές παιδαγωγικές προσεγγίσεις της Ευρώπης.
Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία μάθησης και πολιτισμικής ανταλλαγής, καθώς τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το ιδιαίτερο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο δίνει μεγάλη έμφαση στην αυτονομία των παιδιών, την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων από πολύ μικρή ηλικία, και τη σύνδεση της μάθησης με τη φύση.
Από την ηλικία των 8 ετών, τα παιδιά στην Φιλανδία εκπαιδεύονται σε σημαντικές δεξιότητες ζωής, όπως οι οικιακές δουλειές, το ράψιμο, η ξυλουργική και η συνεργασία μέσα από πρακτικές δραστηριότητες στην τάξη και στο ύπαιθρο. Μέσα από τις κοινές μας δραστηριότητες διαπιστώσαμε πόσο σημαντικό είναι να ενισχύεται η υπευθυνότητα, η δημιουργικότητα και η αυτενέργεια των παιδιών από μικρή ηλικία.
Οι μαθητές μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε εξωτερικές δραστηριότητες όπως εξερευνήσεις στο δάσος, κατασκευές με φυσικά υλικά, παιχνίδια συνεργασίας, και μικρά projects με θέμα τη βιωσιμότητα και την αλλαγή τρόπου ζωής.
Επιστρέφοντας από τη Φινλανδία, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και τα παιδιά κουβαλούν πολύτιμες εμπειρίες, νέες ιδέες και έμπνευση για να ενισχύσουμε την υπαίθρια και βιωματική μάθηση και στο δικό μας σχολείο!
4ο Δ.Σ.Πεύκης- Εβδομάδα Δράσεων κατά του Σχολικού Εκφοβισμού 4-11 Μαρτίου
4ο Δ.Σ.ΠΕΥΚΗΣ- ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ 4 ΕΩΣ ΤΙΣ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ
Ποικίλες δράσεις είχαν την ευκαιρία οι μαθητές/τριες του 4ου Δ.Σ. Πεύκης να υλοποιήσουν, στα Πλαίσια αντιμετώπισης του Σχολικού Εκφοβισμού, με την καθοδήγηση και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου μας από τις 4 εως τις 11 Μαρτίου.
Μαθητές/τριες του σχολείου μας είχαν μια ενδιαφέρουσα συνάντηση με τη συγγραφέα κα Αλεξοπούλου -Πετράκη Φρατζέσκα .Η βιβλιοπαρουσίαση που ακολούθησε για το βιβλίο με τίτλο : «Θέλω πάντα να γελάς» έδωσε αφορμή για σκέψεις, ερωτήσεις, δραστηριότητες - ζωγραφιές, κατασκευή του δέντρου της αγάπης- οι οποίες έφεραν στην επιφάνεια τη σπουδαιότητα της φιλίας μεταξύ των μαθητών/τριών.
Η επίσκεψη μαθητών/τριών του σχολείου μας στο 3ο Δ.Σ. Πεύκης αλλά και η επίσκεψη μαθητών/τριών του 3ου Δ.Σ. Πεύκης στο σχολείο μας καθώς και στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων του Δήμου μας αποδεικνύει ότι η αγάπη και η φιλία είναι λέξεις με δύναμη και περιεχόμενο .Λέξεις που χτίζουν γέφυρες αγάπης και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των μαθητών/τριών .Λέξεις που λειτουργούν ως αντίδοτο στο φόβο.
Επιπλέον μαθητές/τριες του σχολείου μας είχαν μια ενδιαφέρουσα διαδικτυακή συνάντηση με την εικονογράφο του βιβλίου «Όχι βέβαια » κα Πέγκυ Φούρκα η οποία παρουσίασε τον τρόπο εικονογράφησης του βιβλίου καθώς και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε. Οι μαθητές/τριες έθεσαν ερωτήσεις στην εικονογράφο η οποία με προθυμία απαντούσε. Και από τη συγκεκριμένη δράση αναδείχθηκε η επιτακτική ανάγκη να μοιραζόμαστε με τους γονείς /εκππαιδευτικούς τις απειλές ή τους εκφοβισμούς που δεχόμαστε από γνωστά ή άγνωστα πρόσωπα του περιβάλλοντος μας χωρίς να φοβόμαστε!
Μίλα τώρα !
Μη ΦΟΒΑΣΑΙ !
Σπάσε τη σιωπή!
ΟΧΙ ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Με τα παραπάνω συνθήματα υλοποίησαν τις δράσεις τους οι μαθητές/τριες του σχολείου μας στέλνοντας σε όλους μηνύματα θάρρους συμπαράστασης αλληλεγγύης !
“ 6ο Γυμνάσιο Λάρισας (6ο Junior High School of Larissa) με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025-2026”
Με ιδιαίτερη χαρά δεχτήκαμε τη βράβευση του Σχολείου μας, “6o Gymnasio Larisas (6th Junior High School of Larissa)” με την Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025-2026.
Είναι ένα σπουδαίο επίτευγμα της ομάδας eTwinning στο Σχολείο μας!
Η επίσημη ανακοίνωση θα δημοσιευτεί σύντομα στην Ευρωπαϊκή Σχολική Εκπαιδευτική Πλατφόρμα και σε άλλα κανάλια ειδήσεων eTwinning και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ακολουθούν τα παρακάτω:
- Μπορούμε πλέον να χρησιμοποιούμε περήφανα την ετικέτα σχολείου eTwinning στον ιστότοπο του σχολείου μας. (click here to download it)
- Σύντομα, ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξής μας θα μας στείλει ένα πακέτο που περιέχει κάποιο υλικό eTwinning και φυσικά την πλακέτα του Σχολείου eTwinning.
- Θα προσκληθούμε να συμμετάσχουμε στην ομάδα των Σχολείων eTwinning και στις διάφορες δραστηριότητες που είναι αφιερωμένες στα Σχολεία eTwinning.
Δεσμευόμαστε να δίνουμε το παράδειγμα για όλα τα άλλα σχολεία: με την αφοσίωσή μας και τη δέσμευσή μας να προωθήσουμε το eTwinning και τις αξίες του, οι οποίες αντιπροσωπεύονται από την αποστολή των Σχολείων eTwinning ( the eTwinning Schools’ mission here). Το όραμά μας επικεντρώνεται στη μάθηση όλων των μαθητών/μαθητριών και υιοθετούνται διαφοροποιημένες μεθοδολογίες. Καθιερώνουμε μια κουλτούρα έρευνας, καινοτομίας και εξερεύνησης. Επικεντρωνόμαστε στην ένταξη όπου όλοι οι μαθητές/-τριες γίνονται δεκτοί/-ές και δεν υπάρχουν εμπόδια στη μάθηση. Υπάρχει σεβασμός στην πολυγλωσσία και τη διαπολιτισμικότητα.
Συνεχίζουμε την ενσωμάτωση των αξιών του eTwinning στις πολιτικές, την πρακτική και επαγγελματική ανάπτυξη με την υποστήριξη της διοίκησης του σχολείου.
Συνεχίζουμε το ταξίδι της ανάπτυξης και του μετασχηματισμού, το οποίο προωθεί κουλτούρα διαμοιρασμένης ηγεσίας, παρέχοντας συγκεκριμένες ευκαιρίες για επαγγελματική υποστήριξη, με καθοδήγηση από ομότιμους, ενθαρρύνοντας τους/τις εκπαιδευτικούς να συνεισφέρουν και να σχεδιάσουν προγράμματα σπουδών, αντιμετωπίζοντας διαφορετικές προκλήσεις και πραγματικότητες, και δίνοντας ενεργό ρόλο στους/στις μαθητές/-τριες για δραστηριότητες που μπορούν να αξιολογηθούν με αντικειμενικά κριτήρια.
Συγχαρητήρια σε όλους/-ες τους/τις μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς που συνέβαλαν σε αυτή την επιτυχία!
Μαζί συνεχίζουμε να καινοτομούμε και να χτίζουμε γέφυρες με τα σχολεία της Ευρώπης!